20090314

koekhappen




gewoon



Voor wie?

voor de dood niet bang.
en anders deze:
wie en waarom?

Wat zou je doen:

Laat hem maar wat schrijven.



Ik en de andere:

IKEA Amsterdam huilt.

Amsterdam huilt Rika Jansen 1964


Laat me alleen.
nu dit gevoel gaat nooit meer voorbij. Laat me alleen met al mijn verdriet.
Nu wil een 58-jarige Marokkaanse Amsterdammer, na zijn vrijlating van gisteren, zijn naam zuiveren. ,,Justitie kan zeggen dat er geen enkele verdenking meer is, maar ik word er straks in de buurt wel op aangekeken,’’ laat hij weten via zijn advocate Paulien Figge.

De Marokkaanse Amsterdammer, die al veertig jaar in Nederland woont, wist donderdagmiddag niet wat hem overkwam.

De lijst wikipedia org wiki 'elders' zal nu aangepast moeten worden.
Dat staat als een paal boven water.

Oorsprong

Van oorsprong is het Amsterdammertje een kleine kanonsloop op zijn kop in de grond geplaatst en om vollopen van regenwater tegen te gaan werd de loop afgedekt met een kogel. In de tijd van het paard met wagen en de niet duidelijk afgebakende weg of stoep kwam het geregeld voor dat de kar het paard niet goed volgde, de gevel van een huis ramde en zodoende kwam dit -amsterdammertje- tot stand. De oudste nog overgebeleven Amsterdammertjes staan aan de Brouwersgracht bij het kippenbruggetje.


Ze maken mij de pis niet lauw

Geen opmerkingen: