20080912

trouw lezers lezen

trouw L DT
expat W&J DT
boekbespreking

+TV

Ik vond het wel toepasselijk omdat Van der Horst het ook heeft
over het verdwijnen van het verschil tussen d, t en dt, omdat
correctieprogramma's fout gebruik niet of zeer moeilijk kunnen
verbeteren. Het toevoegen van "verloedert" zal daar niets aan
kunnen veranderen.
Ik vind het trouwens hoe dan ook geen slecht idee om het maar
af te schaffen, zeker de dt.

Opvallend is dat gebruiksgemak en gebruiksvriendelijkheid veel vaker worden gebruikt dan gebruikersvriendelijkheid. Verontrustend vind ik dat de taalfout ‘gebruikgemak’ (gebruiksgemak zonder tussen-s) vaker wordt gevonden dan het belangrijke concept gebruikersbeleving.
Kennelijk hebben we in het Nederlandse taalgebied nog een lange weg te gaan.
Heel zwaar moet u daaraan niet tillen, want de spelfouten ‘usebility’, ‘usibility’ en vooral ‘useability’ komen nog veel vaker voor.
Wat u zich wél moet afvragen, is hoe serieus u iemand mag nemen die ‘usebility’ of ‘usibility’ schrijft in plaats van usability.
Daarom ben ik van mening dat er meer energie gestoken wordt door mij in het lezen van zinnen dan het schrijven van een ander leesbaar gebruikersvriendelijk artikel in mijn beleving.
Usability is a qualitative attribute that assesses how easy user interfaces are to use. The word "usability" also refers to methods for improving ease-of-use during the design process

50 voor tien? als je niet leest
link
kun je toch luisteren
The service is not available on this webpage due to a temporary problem

problems als je niet meewerkt met de hulpverlening.
Wie niet horen wilt moet voelen.Een oud gezegde.Het rietje.Stokslagen?

DEN HAAG - Het kabinet wil boetes opleggen aan ouders van probleemjongeren die niet meewerken met de hulpverlening. Ook kan de kinderbijslag worden ingetrokken.

Geen opmerkingen: