20080904

Zen Afrika google naar nieuws vrijwillige deling

 voor alle schone beloftes




De uren waarin niets gebeurt
Zullen mijn leven zijn



Hoor ik mijn kleurentelevisie
Die nu over vrede zeurt
Sluit ik dan de oren, dood ik die uren
Uren waarin niets gebeurt
Totdat dat nieuws komt en dat niet te bevatten is
Dan denk ik aan Afrika en aan goed mis
Gevolgen en oorzaken lopen door elkaar
De jaren vliegen door Etten en Leur
Door Oosterhout
Die uren kunnen niet meer goedmaken
Het nieuws aan de horizon verschijnt
Die jaren met zorg het leven verkleind
Zo de visie geven en dat ik niet verder zeur
Waarmee het ophoudt
De zendeling die ellendeling

braak liggend , braakliggend

Mat op neerlands hoop nagemeten te pasmeter in de onpaspeter
De zendelingen legden de grondslag voor de latere universiteit en speelden daarmee een grote rol in de nog latere strijd tegen de apartheid en de deling.


ja bijna een prijsdeling

Geen opmerkingen: