20080924

De heer en mevrouw Quote

RAASKALLEN
-doordraven -fantaseren -kletsen -kolderen -leuteren -meervoud of werkwoordsvorm van raaskal -radoteren -razen -revelen -schreeuwen -tieren -uit de nek lullen -uit de nekharen lullen -zwetsen -onzinnig praten -onzin praten -onzin vertellen -ijlen -flauw praten -beuzelen -bazelen
Gevonden op www mijnwoordenboek nl puzzelwoorden chauffeur kapitein sergeant-majoor

Quote:dan blijft ze maar praten met zichzelf en ze is al zo'n kletser Unquote


Meneer: Quote
1. Een voorstelling maken van slechts één of enkele van de
argumenten van de tegenstander, dikwijls de zwakste, deze weerleggen, en
dan beweren dat alle argumenten weerlegd zijn.
2. Het argument van de tegenstander voorstellen in een afgezwakte
vorm, het weerleggen, en dan beweren dat het oorspronkelijke argument
weerlegd is.
3. De positie van de tegenstander verkeerd voorstellen, deze
weerleggen, en dan beweren dat de echte positie weerlegd is.
4. Iemand uitkiezen die de stelling zwak verdedigt, deze voorstellen
als dé verdediger, diens argumenten weerleggen, en dan beweren dat de
stelling weerlegd is.
5. Een fictief personage naar voor brengen waarvan de daden of de
meningen bedenkelijk zijn, en dan beweren dat dit personage de stelling
verdedigt die je wil aanvallen.
De stropopredenering wordt ook gebruikt om de media te manipuleren.
Mevrouw: UNQUOTE

VoorUitdrukkelijk:
Hoe heet dat ook alweer, als iemand de indruk wekt een verklaring van
iets te geven terwijl hij in werkelijkheid alleen maar hezelfde zegt,
maar dan in andere woorden? Qua betekenis komt het vrij dicht bij rondcirkelen bijnadenken.
Bedoel je iemand die in een interview een kritische vraag krijgt
voorgelegd, vervolgens, wat er ook gevraagd werd, zegt "Ik wil eerst even
benadrukken dat..." of "Waar het om gaat, is..." en vervolgens alleen maar
minutenlang de loftrompet steekt over zijn beleid, bedrijf, product,
politieke ideeën, enz., terwijl op de vraag zelf niet wordt ingegaan?
Nee, dat bedoel ik niet. Ik zal een duidelijk voorbeeld moeten bedenken, want het antwoord dat ik bedoel heb ik nog niet gezien.
En misschien bestaat de uitdrukking die ik zoek wel helemaal niet, en
dénk ik alleen maar er een te kennen.)
Clavan niet goed? Okay, dan de Van Meeteren verklaring, in de
volksmond ook wel de 'mee ter verklaring van' genoemd.
Volgens mij sla je met Clavan de spijker op zijn kop.
NAdrukkelijk.[red:Benadrukken en niet benadenken]

Geen opmerkingen: