20100613

Wat dacht je van een .................

"Wat dacht je van een defecte termostaat?"

Het hele verhaal:
Het is zondag 13 june(6) 2010 en het is 5:57 terwijl ik dit bericht schrijf.
Ik heb een kwartier geleden mijn appartment gelucht door het slaapkamer raam
en woonkamerbalkondeur open te zetten.
Daarna de woonkamerbalkondeur dicht gedaan.
Ik was bezig met programmeren toen ik buiten achter een duif hoorde... ik
wilde hem gaan wegjagen die zit daar al een tijdje.
Tot mijn grote schrik voel ik hoe de verwarming bij het slaapkamer raam
gloeiend heet is ?!?
Ik loop naar de woonkamer en ook daar is de verwarming gloeiend heet.
Ik loop naar de badkamer en daar is de verwarming uit (die knop stond een
tandje lager).
Ik loop naar de keuken waar de warmte regelaar zit en ik zet hem open en
dicht... en het valt mij op hoe de verwarming
veel sneller reageert. (Hij stond op dicht, ik zet hem weer terug op
dicht).
Voor de zekerheid zet ik alle knoppen op dicht.
Ik heb de warmtekast onderzocht en de electriciteits/gaskast.
Mijn conclusief:
Er zit een computer in de warmtekast en eerst dacht ik dat dit alleen om te
meten was... maar nu ben ik daar zo zeker niet meer van ?!
Waarschijnlijk is dit niet alleen een warmtemeter maar ook een warmte
regelaar die waarschijnlijk op tilt is geslagen en een bug bevat ?!?
Tussen de warmtebuis/leiding zit een koper ding met kabeltje erin en die
gaat de warmtemeter/regelaar in.
Er staat het een en ander op en een klein beetje daarvan heb ik opgeschreven
op papier voor nader onderzoek, hier zijn de gegevens:
65-5-CDAA-385
Vanzelf sprekend kan ik dit soort computer bugs/problemen misschien als
kiespijn ?! De bakker's website was gister ook al gecrashed en heb gister
mijn eigen PC's en FLASH ook al geupdate... De voordeur van het flatgebouw
blijkt ook al vol te zitten met technologie...
Moet dan werkelijk overal een computer inzitten/terecht komen ?!?!
ZUCHT.
En nou maar hopen dat mijn energy rekening niet te ver oploopt.
(De leidingen kraken een beetje dat is meestal een teken dat er hitte
doorheen loopt... met andere woorden de knoppen mogen dan wel laag staan...
maar wie zegt mij dat daar niet gewoon verspilde warmte door de meter blijft
lopen ?!?)
Misschien kan ik die energy meter ontkoppelen zodat ie afslaat ofzo ?!?
[red : zucht Thermostaat
Conventionele/ al of niet elektronische thermostaat - Door middel van een kwikschakelaar of elektronische module wordt gecorrigeerd door de kamertemperatuur te meten en te vergelijken met de ingestelde waarde.]

Geen opmerkingen: