20091108

Joop,zal ik verplicht zijn een knecht in dienst te nemen

Omdat ik me de luxe niet kan permitteren om de hele dag achter m'n computer te zitten,(*)
moet ik een butler in dienst nemen,(**)
Ik zou met andere woorden de krant opnieuw uitvinden, en onze gezamenlijke twintig of zestig of honderd butlers zou ik een redactie noemen
zal ik verplicht zijn een knecht in dienst te nemen.(***)
Van volkskrant naar kruidvat naar Aviva heeft interesse in ING-onderdelen.

?
(*)Blokkerisme
Misschien wil ik na verloop van tijd wel elke avond tien uitdraaien op m'n tafel vinden, en word ik gedwongen twintig butlers in dienst te nemen
(**)Joolisme
(***)Matmasterisme
Jouw
Online
Opiniepagina
P


Dit is Joo

stiefbeemway

HUISREGELS
The www huffingtonpost com
HuffPost:
By Joo wordt op een prettige, open manier gediscussieerd.
Scherp maar toch galant.
Dat vereist wederzijds respect en een aantal regels.
In het algemeen geldt: gedraag je niet anders dan je in een openbaar debat zou doen.
Om de sfeer goed te houden en daarmee het debat te stimuleren, modereert Joo reacties.
Er wordt niet gekeken naar ideologische voorkeuren of politieke kleur.
Reacties kunnen worden geweigerd als ze:
-niet over het onderwerp van het opiniestuk of nieuwsbericht gaan
-op de man spelen in plaats van op de argumenten ingaan, zie ‘Argumentum ad hominem’
-beschuldigingen bevatten zonder bewijzen
-buitensporig grof taalgebruik bevatten
-racistisch, seksistisch, homofoob of anderszins kwetsend zijn
-reclame maken voor blogs, websites of producten
-al eerder door hetzelfde lid geplaatst zijn
-auteursrechten schenden of anderszins in strijd zijn met de wet

Van volkskrant naar kruidvat naar Aviva heeft interesse in ING-onderdelen.

"Je inschrijvings gegevens bij Joo" Joo spatie p.

Joolisme


In 1994 schreef Jan Blokker daarom ook al over dat stuk van mij. In de Leeuwarder Courant noemde hij het Jolisme. Het optimistische vooruitgangsdenken vond hij maar belachelijk, want de wereld zou niet veranderen. En hij beschreef wat hij wél zou willen.
"Omdat ik me de luxe niet kan permitteren om de hele dag achter m'n computer te zitten zal ik verplicht zijn een knecht in dienst te nemen die uitkiest wat ik wil weten, zodat ik 's avonds na gedane arbeid in een paar oogopslagen kennis kan nemen van wat hij voor me heeft uitgezocht. (…) Wat ik dan lees wil ik best een uitdraai noemen in plaats van een krant, en hem wil ik best een butler noemen of een jongste bediende of een secretaris in plaats van een journalist. Misschien wil ik na verloop van tijd wel elke avond tien uitdraaien op m'n tafel vinden, en word ik gedwongen twintig butlers in dienst te nemen - maar tegen die tijd zal ik vast en zeker op het idee komen dat het misschien handiger was om al die kosten te delen met honderd of duizend of honderdduizend geestverwanten die 's avonds eenzelfde soort uitdraai willen ontvangen. Ik zou met andere woorden de krant opnieuw uitvinden, en onze gezamenlijke twintig of zestig of honderd butlers zou ik een redactie noemen."

next volgende patient.
[red: begincitaatbutler
"Wat ik wel vaker heb gezegd: als je een mening verkondigt op je site, krijgt je een tsunami aan mails over je heen; verkondig ‘m daarom niet." eindecitaatbutler]

[red: begindcitaatIJsblokker
Daar zit ik dus mee. Ik wil nooit meer drie dagen achtermekaar bij het zappen schaatsers zien passeren. Ik wil dat alle sport van 1, 2 en 3 verdwijnt en naar de commerciële omroepen gaat. Dan volg ik voetbal en tennis wel als de publieke omroep Wakker Nederland, MAX of Powned aan de beurt laat komen.

Zou ik daar een actie over kunnen beginnen? "eindecitaatIJSblokker]
Een actie beginnen?
Dan zou ik eerder een knecht in dienst nemen.
[red: begincitaatbetrokken
Joop.nl al geprobeerd? Joop staat voor ‘Jouw online opiniepagina’, en is gestart door de VARA met als kernwoorden (las ik in een communiqué van de omroep): ‘progressief, positief en betrokken.’ Jammer dat ze voor betrokken niet zo gauw een woord met een p wisten.eindecitaatbetrokken]
J
O
O
Participeren over het te voeren beleid, ook via nieuwe media.
betrokken.
[red:begincitaatzestien
De site van betrokken Nederlanders
Deze website bevat initiatieven die betrokken Nederlanders met elkaar willen delen.
Veel Nederlanders doen iets voor hun omgeving. Ze nemen initiatieven, groot en klein, in de eigen buurt, wijk, voor de hele gemeenten en soms voor het hele land. Samen werken zij mee aan duizenden initiatieven en ideeën.eindecitaatzestien]

Er is een steeds grotere vraag om burgers mee te laten participeren over het te voeren beleid, ook via nieuwe media.

Geen opmerkingen: