20121229

Het eindejaarsgesprek 2012 en wat er nog verder te liegen viel

Voor vandaag hadden Nora en ik een dag samen. We zouden gaan wandelen. Twaalf kilometer. Het was wel een eindje uit de buurt, maar dat hadden we er graag voor over. Maar ja, hoe dichterbij het bij 28 december kwam, hoe meer ons plannetje op losse schroeven kwam te staan. Want ..die regen. En...die modder. Toch gingen we vanmorgen welgemoed op pad. We hoopten dat het op de uitgezochte wandelplaats droog zou zijn. Helaas, dat was niet zo. Niet eens een miezerige motregen, maar een serieuze regen, waar je nog geen hond door zou sturen. We wijzigden ons plan en pikten een anwb autoroute op en lieten ons langs de mooiste plekjes in Nederland rondleiden. Half in de middag kwamen we langs een heel grote Kringloopwinkel. Oh, wat had ik spontaan zin om daar eens heerlijk rond te struinen! Nou, Nora wilde ook wel en dus parkeerden we de auto en stapten verwachtingsvol de loods binnen. Ieder trokken we een eigen kant op en snuffelden tussen de dingen van onze interesse. Al snel kwam Nora met twee audiosetjes voor aan een computer aanzetten. We hebben pas twee oude, afgedankte computers in gebruik genomen voor de kleinkinderen. In die computers zaten wel geluidskaarten, maar er ontbraken luidsprekers. De kleinkinderen losten dat wel op met oordopjes , maar gewoon boxjes erop aansluiten is toch wel gemakkelijker. Ik zag een radio/cd-speler voor 7,50 staan. Die nam ik mee voor Ome Jan van de hoek. Hij heeft blokfluitles en speelt regelmatig iets met behulp van een oefencd. Daarvoor moest hij steeds het cd-spelertje van tante Greetje lenen en dat vond ze niet altijd even leuk. Als je dan voor 7,50 zo´n ´probleem´ de wereld kunt uithelpen. Verder vond ik nog een bijna vol potje kleurloze schoensmeer voor 0,50 en ook dat belandde in mijn karretje. We hielden het qua aankopen verder voor gezien. Niet dat er geen leuke spullen lagen, maar de prijzen waren tamelijk hoog. Dan hoeft het van mij niet zo nodig. Het moet wel leuk blijven. Het was al bijna donker toen we de auto weer instapten. En nog altijd was het nat, nat en nog eens nat. Toch was het fijn in de auto. We genoten van de rust en het was heerlijk om weer eens uitgebreid over van alles en nog wat met elkaar te praten. Als afsluiter gingen we naar Mac in Sassenheim en daar hebben we heerlijk gegeten. Het leek wel of we even op vakantie geweest waren en we kunnen er voorlopig weer even tegen. Thuis aangekomen Viel er nog heel wat te doen. De site bijwerken: Deze blog is voor iedereen zichtbaar en is slechts een springplank tot de andere persoonlijker site.Niet iedereen kan deze site op. Daar worden Geld- en Rechtzaken aan de orde gebracht. De Tip-35 onderwerpen van het afgelopen jaar. Tip 35 vond ik de mooiste: "stoppen met roken bespaart" "Ja" "Dat kun je wel zeggen." Kreeg ik vanuit de woonkamer te horen. "Ja" "Er zitten er wel meer bij maar die moet ik eerst even goed doornemen. Riep ik terug vanachter de computer. De link zet ik wel op de blog www geld en recht nl artikel 2012 12 24 hoeveel gaat u besparen in 2013 Weet je nog wat Aloys zei toen we het over autorijden hadden? Mompelend vanuit de woonkamer kwamen de woorden teruggekaatst. "Ja" "Laat de auto staan" Dat bespaart inderdaad het meest. "Zou die zijn huis al verkocht hebben?" ...en vergeet de opstalverzekering niet staat hier te lezen. "Kunnen wij daar ook op besparen?" Al snel verviel het gesprek in kleinere verdienpuntjes. "Schat"?" Die twee computers hebben de kleinkinderen die wel nodig? Die oude PC's vreten stroom en zijn niet vooruit te branden. Zag ik Lisa laatst niet met zo'n I-Pad of zoiets lopen? Ze vroeg nog aan me of we Wi-Fi" hadden. Moet ik dit verslag nog wel aan de hele familie per post sturen? Is het niet voldoende dat die op de site https sites google com site matmaster69 kijken. "Ja" "Doe maar" en anders zet je het op https://sites.google.com/site/matmastertoo/home "Ja" "Doe maar" OK zoek ik op. Klinkt nog best goed met die oude box.

2 opmerkingen:

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
matmaster zei

Je boodschap gelezen
Echt van verwijderen is geen sprake